Reklama
 
Blog | Ondřej Rut

Želivského ulice může být pro lidi

Začíná nám docházet, že hluk a podoba Želivského ulice je problém. Město se po letech rozhoupalo a pod hrozbou pokut od hygieny zde přes léto rychle vylilo tichý asfalt. Na radnici nám teď přistál návrh nového dopravního značení, který znovu rozpoutal debatu o tom, do jaké míry je vhodné zpomalit auta a podpořit chodce a cyklisty.

Pro snížení hluku a polidštění ulice je možné udělat rychle i další věci. V radě MČ jsme už schválili žádost, aby tady hlavní město, které ulici spravuje a rozhoduje o ní, instalovalo měření rychlosti a zavedlo zónu zákazu vjezdu těžkých nákladních vozidel. Je zřejmé, že úsekové měření nebo jen prostá tabule ukazující rychlost by mohla auta jedoucí často 70 km/h zpomalit. Těžká nákladní auta mohou po zrušení překladiště jet jinudy. Pracuji na tom, abychom o tom přesvědčili i náměstka Scheinherra.

Jestli Želivského zůstane druhou magistrálou, nebo se přemění na pěknou městskou třídu, na to bude mít do budoucna zásadní vliv rozhodnutí, kolik jízdních pruhů je zde potřeba.
Připravuje se totiž celková rekonstrukce. Snažím se prolomit tabu, že jízdní pruhy tady musí být navždy dva. Velký podíl aut na Želivského tvoří tranzit přes město, které nabízí objízdné trasy — Kbelskou a Průmyslovou. Počet aut zde snížíme efektivně pouze tak, že řidičům přestaneme nabízet Želivského jako rychlou cestu přes město. A nemusíme čekat.

Když se teď kreslí nové čáry, hlavně okolí zastávek na Biskupcově by moc pomohlo zúžení do jednoho pruhu. Řada měst sahá v době covidu-19 k preferenci cyklistů, Praha by měla také. Želivského není magistrála a tohle místo to potřebuje jako sůl.

********

psáno pro Radniční noviny Prahy 3 – prosinec 2020

Reklama